Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
Exercițiile fizice intense elixir de tinerețe

Exercițiile fizice intense elixir de tinerețe

UN STUDIU A DEMONSTRAT CĂ EXERCIȚIILE FIZICE ȘI ANTRENAMENTUL INTENS FĂCUT REGULAT POT AVEA UN IMPACT PROFUND ASUPRA ÎNCETINIRII ÎMBĂTRÂNIRII BIOLOGICE.

 

TOATĂ LUMEA ȘTIE CĂ DACĂ MERGI LA SALA DE FITNESS ÎN MOD REGULAT ȘI SUPUI ORGANISMUL LA UN STRES MECANIC RELATIV GREU ÎN MOD REPETAT POȚI ÎMBUNĂTĂȚI O VARIETATE MARE DE MARKERI AI SĂNĂTĂȚII ȘI ÎN ACELAȘI TIMP SCAZI RISCUL DE A DEZVOLTA O MULȚIME DE AFECȚIUNI DIFERITE, DE LA DIABET LA BOLI DE INIMĂ ȘI PÂNĂ LA BOLI NEUROLOGICE.

CU TOATE ACESTEA, STUDIILE DEMONSTREZĂ CĂ EFECTUAREA ACTIVITĂȚILOR FIZICE DE INTENSITATE MARE AU POTENȚIALUL DE A ÎNTINERI CELULELE ORGANISMULUI CU 10 ANI ÎN COMPARAȚIE CU CELULELE PERSOANELOR SEDENTARE.

Oamenii de știință examinează date care păstrează înregistrări ale lungimii telomerilor. Telomerii sunt  realizați din repetițiile în tandem cu o secvență din ADN și din proteinele asociate, fiind capete de cromozomi. Au funcția de a proteja terminațiile cromozomului de procesele degenerative ale ADN-ului, asigurând funcționalitatea și viabilitatea celulară optimă.  Cu cât sunt mai lungi, cu atât protejează mai eficient si mențin celulele tinere.

Profesorul de știință în exerciții fizice, Larry Tucker a constatat că adulții cu niveluri ridicate de activitate fizică au telomeri cu un avantaj biologic de îmbătrânire de nouă ani față de cei sedentari și un avantaj de șapte ani în comparație de cei cu activitate moderată.

Tucker a analizat date de la 5.823 de adulți care au participat la studiu ce au efectuat 62 de activități în timp de 30 de zile. Studiul său a constatat că cei mai scurți telomeri au provenit de la persoanele sedentare,  în mod surprinzător, el a constatat că nu există nici o diferență semnificativă în lungimea telomerilor între cei cu activitate fizică scăzută sau moderată și persoanele sedentare.

Concluzia studiului a fost că persoanele sedentare dar și cei care desfășoară un nivel moderat de activitate fizică, aveau cei mai scurți telomeri, în timp ce persoanele care desfășurau activități intense aveau o lungime semnificativ mai mare a telomerilor.

Tucker a spus ca scurtarea telomerilor poate fi legat de inflamație și stres oxidativ. Studiile anterioare au arătat că lungimea telomerilor este strâns legată de acești doi factori și se știe că exercițiile fizice pot suprima inflamația și stresul oxidativ în timp.

În cadrul studiului au fost efectuate activități fizice intense, antrenamente cu o durată de 30 de minute, 5 zile pe săptămână. Deci, dacă doriți să observați o diferență notabilă în încetinirea ceasului biologic, se pare că nici măcar nivelul moderat de exerciții fizice nu este suficient.

TREBUIE SĂ TE ANTRENEZI REGULAT ȘI INTENS.

ESTE DEJA CUNOSCUT!

Faptul că activitatea fizică regulată poate să scadă rata mortalității și să crească longevitatea, iar acum s-a descoperit că motivele pentru aceast lucru ar putea fi conservarea telomerilor.

Dacă vă doriți o tinerețe continuă și plină de energie atunci prioritatea dumneavoastră principală este să împiedicați scurtarea prematură a telomerilor.

Antrenează-te în mod constant și antrenează-te intens.

Nu vei construi doar masă musculară, ci îți vei îmbunătăți și sănătatea și vei da celulelor tale „elixirul” tinereții.

ANTRENEAZĂ-TE ORIUNDE!

REFERINȚE:

  1. www.sciencedirect.com
  2. Larry A. TuckerPhysical activity and telomere length in U.S. men and women: An NHANES investigationPreventive Medicine, 2017; 100: 145 DOI: 10.1016/j.ypmed.2017.04.027
  3. Cherkas LF et alThe Association Between Physical Activity in Leisure Time and Leukocyte Telomere Length. Archives of Internal Medicine. 2008;168(2):154-158.
  4. Savela S et alPhysical activity in midlife and telomere length measured in old age. Experimental Gerontology. 2013 Jan;48(1):81-4.