Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
Bărbații care pot efectua 40 de flotări au un risc scăzut al bolilor de inimă

Bărbații care pot efectua 40 de flotări au un risc scăzut al bolilor de inimă

  • Bărbații care pot efectua 40 de flotări într-un minut sunt cu 96% mai puțin susceptibili de a avea boli cardiovasculare în comparație cu cei care nu pot efectua 10 flotări.

  • Studiul efectuat la Harvard s-a axat pe 1.104 de pompieri cu vârsta medie de 39 de ani.

  • Rezultatele exacte ar putea să nu fie aplicabile bărbaților din alte grupe de vârstă sau femeilor, avertizează cercetătorii.

Un nou studiu desfășurat la Departamentul de Mediu și Sănătate de la Harvard Școala Chan de Sănătate Publică ce a fost publicată în JAMA Network Open, demonstrează rezultatul evident că bărbații care pot executa 40 de flotări într-un minut își reduc riscul bolilor cardiovasculare cu 96% față de bărbații care nu pot efectua zece flotări în același interval de timp.

Primul autor, Justin Yang, rezident la Harvard, a rezumat: „Constatările noastre demonstrează cum flotările pot fi o metodă ușoară, fără costuri pentru a evalua riscul bolilor cardiovasculare”. O altă metodă de a cerceta acest lucru este prin testul de treadmill ECG. Surprinzator este că metoda de cercetare cu ajutorul flotărilor se poate aplica mai ușor, nu este costisitoare iar eficiența diagnosticului este apropiată de cea pe treadmill.

Testele de alergare, notează autorii, pot fi costisitoare. Dacă ați văzut vreodată acele măști pentru antrenament folosite de antrenori pentru a testa VO2 max, cât de mult oxigen este consumat pe măsură ce antrenamentul crește în intensitate. Aptitudinea cardiorespiratorie este un prim indicator al speranței de viață. 

Din fericire ne putem antrena sistemul cardiovascular la orice vârstă. Există numeroase exerciții care vă vor mări productivitatea: alergarea, joggingul, mersul pe jos, dar și celelalte varietăți de mișcări care se încadrează în formatele HIIT (antrenament intens pe intervale de timp) cum ar fi sprinturile, tabata, iar lista poate continua.

Flotările de asemenea, antrenează sistemul cardiovascular, chiar dacă acest tip de exercițiu pare a fi mai mult despre consolidarea forței cele două sisteme pot conlucra. Patruzeci de flotări într-un minut înseamnă câte o flotare la fiecare 1,5 secunde, ceea ce nu pare prea mult când faci 10,însă la final, între 30 și 40 de repetări vei simți intensitatea dar asta este în funcție de nivelul de fitness.

Pentru acest studiu, cercetatorii au analizat datele de la 1.104 de pompieri, bărbați activi pe o perioada de 10 ani. Vârsta medie a fost de 39,6 cu un IMC mediu de 28,7. În decursul aceluiași deceniu, au fost înregistrate un număr de 37 de incidente legate de boli cardiovasculare. Există câteva lucruri pe care le vom detalia din acest studiu.

În primul rând, a fi pompier presupune un anumit nivel de fitness fizic, mai ales când vine vorba de sănătatea cardiovasculară, având în vedere pericolele legate de această meserie (alergare, activarea rapidă a sistemului nervos, inhalarea fumului). Șansele că acești bărbați să fie într-o condiție fizică mai bună decât mojoritatea populației sunt foarte mari. Aceasta înseamnă că bărbații din afara acestei grupe de vârstă și care sunt, în general, mai puțin activi, pot avea un punct de referință diferit. În al doilea rând, acest lucru se poate sau nu se poate aplica femeilor, markerul lor de sănătate al inimii ar putea necesita testarea unui alt exercițiu, dat fiind faptul că centrul lor de greutate este, în general, mai jos decât al bărbaților. Antrenamentul constant și consistent la ambele sexe schimbă statisticile, multe femei pot depăși o mulțime de bărbați la flotări și alte antrenamente tradiționale “de sex masculin”. 

Dr. Stefanos N. Kales, care a co-autorizat studiul de la Harvard, constată că parametrii generali ar trebui înțeleși mai bine și nu ar trebui să fie luați specific: „Este o analiză instantanee, dar faptul că puteți face mai puțin de 10 flotări nu înseamnă neapărat că aveți un risc ridicat pentru boli de inimă. Pot fi implicați și alți factori.”

După cum notează cercetătorii, 40 de flotări este un obiectiv solid, însă bărbații care pot efectua măcar 10 sau 20 de repetări tot vor scădea riscul de apariție a problemelor cardiace. Chiar dacă pentru femei este posibil să nu se aplice această metodă în prevenția afecțiunilor cardiovasculare, efectuarea flotărilor, vă va ajuta să vă modelați corpul într-un mod plăcut. Ca la orice exercițiu începeți ușor și pe măsură ce progresați, creșteți intensitatea și numărul de repetări! Succes!

Referințe

  1. Jama Network
  2. Bost on Globe