Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
10 Beneficii ale exercițiilor Pilates

10 Beneficii ale exercițiilor Pilates

De la începutul secolului al XX-lea, când Joseph Pilates a creat acest concept de fitness, Pilates a devenit o activitate populară printre entuziaștii de gimnastică de toate vârstele și abilitățile. Astăzi, mai mult de 12 milioane de persoane practică Pilates, cu accesorii, cu un reformer sau cu greutatea corpului. Descrisă ca o artă a mișcărilor controlate, Pilates oferă o serie de beneficii fizice și mentale atunci când se practică în mod regulat.

1. ÎMBUNĂTĂȚEȘTE FLEXIBILITATEA

Prin întinderi și exerciții la reformer sau libere, se îmbunătățește mobilitatea și amplitudinea musculară. Cu cât practicați mai frecvent Pilates, cu atât mai bună va fi flexibilitatea corpului. Stretchingul prin exercițiile de Pilates în timp contribuie la îmbunătățirea mișcărilor funcționale, întinerirea corpului și îmbunătățirea performanțelor și în alte sporturi.

2. CREȘTE PUTEREA ȘI TONUSUL MUSCULAR

Mușchii abdominali, partea inferioară a spatelui, șoldurile și fesele (musculatura CORE) rămân contractați și angajați în timpul antrenamentului Pilates. Această tensiune constantă ajută la tonifierea musculaturii de bază și la dezvoltarea rezistenței și a puterii musculare.

3. ÎMBUNĂTĂȚEȘTE RESPIRAȚIA

În Pilates punem mare accent pe respirație iar efectul benefic al respirației este că îmbunătățește și circulația sângelui în organism. Cu o respirație corectă și profundă, sângele este în măsură să transporte abundent oxigen la mușchii și organele vitale, care pot curăța corpul de toxine, pot oferi un sentiment proaspăt și revigorant și ajută mușchii să se recupereze mai bine.

4. ÎMBUNĂTĂȚEȘTE POSTURA

Indiferent de activitatea dvs. zilnică, fie că gătiți, vă spălați dinții, sau lucrați la birou, pilates-ul vă face mai conștienți de postura și poziția dvs. în orice moment al zilei. Exercițiile de pilates refac echilibrul muscular, îmbunătățesc postura și odata cu ea sănătatea întregului organism.

5. ÎMBUNĂTĂȚEȘTE CONTROLUL FIZIC ȘI MENTAL

Toate exercițiile sunt realizate controlat, deoarece mușchii lucrează pentru a învinge gravitația sau rezistența și astfel controlează mișcarea corpului. Acest lucru vă ajută organismul să iși îmbunătățescă controlul extern prin activarea musculaturii  și intern prin activarea sistemului nervos periferic, astfel încât nu forțele externe vă controlează, ci dvs. controlați mișcarea și ritmul.

5. AJUTĂ LA CONȘTIENTIZAREA CORPULUI

Joseph Pilates a fost de părere că exercițiile de pilates, au ca rol coordonarea completă a trupului, minții și spiritului. Acesta este unul dintre secretele exercițiilor de pilates. Practicăm fiecare mișcare cu atenție totală. Când exersăm în acest mod, corpul și mintea se unesc aducând maximul de beneficii din fiecare exercițiu.

6. SPRIJINĂ ARTICULAȚIILE SĂ DEVINĂ PUTERNICE ȘI MOBILE

Pilates-ul întărește mușchii, îmbunătățind elasticitatea mușchilor și mobilitatea articulațiilor. Acest lucru înseamnă un risc mai mic de accidentare pentru articulații și ajută la prevenirea artritei.

7. ÎMBUNĂTĂȚEȘTE FITNESS-UL ÎNTREGULUI ORGANISM

Fiecare parte a corpului, de la cap până la picioare, fiecare mușchi beneficiază de antrenamentul Pilates, și toți sunt antrenați în mod egal. Întreaga dvs. musculatură este echilibrată și optimizată, ajutându-vă să vă bucurați de activități zilnice și de sport cu mai multă ușurință, o performanță mai bună și cu un risc scăzut de accidentare .

8. ÎMBUNĂTĂȚEȘTE CAPACITATEA DE EFORT

Pilates-ul crește capacitatea pulmonară și circulația prin respirația profundă efectuată în timpul fiecărei mișcări a exercițiilor fizice. Creează un echilibru mai bun, iar practicarea Pilates-ului pe o minge de stabilitate sau aparat reformer, îmbunătățește coordonarea, echilibrul fizic și capacitatea de efort.

9. DEZVOLTĂ MUSCULATURA

În Pilates, nu construiți mușchii pentru concursuri de bodybuilding, ci dezvoltați mușchii și îi tonifiați pentru o funcționare perfectă și funcțională. Una dintre căile prin care exercițiile de Pilates creează mușchii lungi și puternici este profitând de un tip de contracție a mușchilor numită contracție excentrică, ce alungește musculatura și o dezvoltă armonios.

10. PROMOVEAZĂ PIERDEREA ȚESUTULUI ADIPOS ȘI ASPECTUL ESTETIC

Dacă practicați în mod regulat Pilates, acesta vă va schimba corpul. Cunoscut pentru crearea mușchilor lungi, puternici și a aspectului estetic, Pilates îmbunătățește tonusul muscular, echilibrează musculatura, susține postura frumoasă și vă învață să vă mișcați cu ușurință și eleganță. Toate aceste lucruri vă vor face să arătați și să vă simțiți perfecți.

Referințe

  1. Pilates Prevention and Tratment of Sport Injuries
  2. Pilates Exercises in People with Low Back Pain
  3. Pilates rehab