Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
10 Beneficii ale exercițiilor de izometrie

10 Beneficii ale exercițiilor de izometrie

Beneficiile exercițiilor izometrice nu sunt atât de bine cunoscute.

Toți știm că ridicarea greutăților și antrenamentul de tip cardio este sănătos, dar știați că exercițiile izometrice pot fi la fel de eficiente? Acest tip de exercițiu este fantastic pentru sănătatea dvs. generală, în special pentru mușchii dumneavoastră. Unii dintre cei mai mari fani ai exercițiilor izometrice sunt halterofilii și culturiștii. Pentru aceste exerciții nu aveți nevoie de echipament și nici de foarte mult timp pentru a le executa. 

Combat pierderile musculare legate de îmbătrânire

Pe măsură ce îmbătrâniți, veți pierde masa musculară și aspectul tonifiat pe care l-ați avut în tinerețe. Pe măsură ce atingeți vârsta de 40 de ani, mușchii dvs. încep de asemenea să-și piardă mobilitatea și flexibilitatea. Un alt lucru care încetinește în timp ce îmbătrâniți este abilitatea de a digera aminoacizii.

Ei bine, exercitiile izometrice sunt minunate pentru că vă refac forța musculară și rezistența. Exercițiile izometrice sunt o modalitate foarte bună de a vă menține sau recâștiga forța musculară, rezistența și mobilitatea pe măsură ce îmbătrâniți. Aceste tipuri de exerciții devin din ce în ce mai importante și necesare pentru sănătatea și aspectul dvs.

Activarea mușchilor

Unul dintre cele mai mari beneficii de a face exerciții izometrice este acela că vă oferă cea mai mare cantitate de activare musculară. Activarea musculară se referă la recrutarea musculară a unităților motorii. Cu cât veți recruta mai multe unități motorii, cu atât vor fi mai puternici mușchii dvs.

Studiile recente au arătat că exercițiile izometrice maxime recrutează până la 5% mai multe dintre aceste unități motorii decât orice alt tip de exercițiu. Cu alte cuvinte, exercițiile izometrice intense utilizează aproximativ 95% din mușchii dvs., spre deosebire de 88-90% din celelalte exerciții.

Reabilitarea musculară

Următorul beneficiu pe care trebuie să-l menționăm cu certitudine atunci când este vorba de exerciții izometrice este că acestea pot reduce drastic perioada de recuperare a mușchilor. După ce v-ați accidentat la o articulație, mai ales după ce ați trecut prin intervenție chirurgicală, aveți nevoie de timp pentru a vă vindeca. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că muschii dvs. trebuie să se odihnească atât de mult. Desigur, mușchii tăi au nevoie de odihnă, dar pentru a crește din ce în ce mai mari și mai puternici ca oricând, trebuie să-i antrenezi. Exercițiile izometrice sunt o modalitate excelentă de a vă reabilita lent mușchii și articulațiile, fără a le provoca prea multă tensiune. Exercițiile izometrice sunt deosebit de bune pentru persoanele care se află în proces de recuperare.

Consolidarea mușchilor

Una dintre cele mai bune părți despre exercițiile izometrice este că ele ajută la îmbunătățirea forței musculare și a dimensiunii musculare. O parte din motivul pentru care exercițiile izometrice sunt vitale pentru consolidarea mușchilor este din cauza tensiunii sporite pe care o dezvoltă în mușchii dvs., în timpul exercițiilor izometrice.

Atunci când mușchii stau tensionați pentru o perioadă lungă de timp, există diferite substanțe chimice și compuși care rămân în mușchii dvs. și îi fac să crească. Cu cât tensionați mai mult musculatura, cu atât este mai scăzut fluxul de sânge și cu atât mai mult acești factori de creștere a mușchilor vor rămâne în interiorul pereților musculari, ceea ce îi va face să crească și mai mult. Realizarea unui număr mare de contracții va crește puterea musculară. De asemenea, menținerea contracțiilor pentru mai mult timp va contribui la creșterea masei musculare.

Antrenament eficient în cel mai scurt timp

Avantajul exercițiilor izometrice este că nu au nevoie de prea mult timp pentru a fi finalizate. Exercițiile cardio-vasculare, antrenamentul de ridicarea greutăților durează mult dacă doriți să vedeți rezultatele reale. Același lucru nu este valabil și în cazul exercițiilor izometrice. Implicarea în acest tip de activitate vă oferă rezultate mari în ceea ce privește creșterea musculară, fără a vă cheltui tot timpul prețios pe care l-ați putea folosi pentru a lucra sau a petrece timpul alături de familie.

Nu necesită echipament

Exercițiile izometrice nu necesită niciun echipament. Puteți efectua aceste exerciții doar cu propriul corpul. Din diferite poziții și posturi puteți antrena majoritatea grupelor musculare. Exercițiile izometrice se pot face la perete, lângă un copac, pe un scaun, pe podea oriunde și oricând, aveți nevoie să fiți inventivi.

Pot fi făcute oriunde

Altceva despre exercițiile izometrice este că pot fi efectuate oriunde vă aflați. Puteți să vă angajați în acest tip de exercițiu în casa dvs., în parc, în sala de gimnastică sau chiar în biroul dvs. la locul de muncă. Deoarece nu aveți nevoie de nici un echipament real pentru a face aceste exerciții.

Antrenează majoritatea grupelor musculare

Următorul lucru de care vă veți bucura cu adevărat este că exercițiile izometrice ajută la țintirea tuturor grupelor musculare majore din corpul dvs.. Exercițiile de izometrie aduc tensiune în mușchi fără ca mușchiul să își modifice forma. Dacă aveți imaginație vă veți putea antrena fiecare grupă musculară la capacitate maximă. Chiar și mai mult puteți antrena anumite părți ale mușchilor pentru o dezvoltare armonioasă.

Creșterea flexibilității

Alt lucru care este cu adevărat fantastic despre exercițiile izometrice este că ele ajută la creșterea flexibilității. Anumite posturi sau poziții mențin contracția pe o grupă musculară în timp ce grupa musculară opusă sau antagonistă se relaxează.

Creșterea sănătății mintale

Sănătatea generală dar în special cea mintală este îmbunătățită cu ajutorul exercițiilor izometrice. Ca și în cazul tuturor exercițiilor, exercițiile izometrice ajută creierul să reacționeze într-un anumit mod. Activitatea fizică determină creierul să elibereze substanțe chimice cunoscute ca endorfine. Aceste substanțe chimice sunt moleculele din creierul nostru care produc sentimentele de fericire, bucurie, emoție și orice altceva care se simte bine. Fără endorfine nu am putea să fim fericiți și amtrăi în depresie și anxietate. Exercițiul fizic, eliberează aceste endorfine și ne face să ne simțim fericiți. Prin urmare, persoanele care suferă de anxietate și depresie pot găsi un anumit nivel de ușurare în exerciții. Efectuarea exercițiilor izometrice vă poate ajuta să scapați de depresie, anxietate și alte probleme mentale legate de sentimente de tristețe, agonie sau stres.

Concluzii

Lucruri precum dezvoltarea musculară, reabilitarea, tonifierea și celelalte beneficii fac ca exercițiile de izometrie să fie o parte vitală a oricărui tip de antrenament. Exercițiile izometrice, economisesc timpul dvs. și vă vor ajuta să obțineți rezultate foarte bune pentru dezvoltarea forței și a masei musculare. Când vine vorba de mușchii tăi, vrei să faci tot ce poți pentru a îi menține sănătoși. Aceasta este de departe una dintre cele mai bune modalități de a face asta!

Referințe

  1. Izometric Power Exercises
  2. Isometric Exercises Samson