Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
10 Beneficii ale plank-ului

10 Beneficii ale plank-ului

10 beneficii ale plank-ului 

Beneficiile exercițiilor de plank sunt foarte mari, deoarece acest exercițiu vă ajută să vă construiți musculatura core, să dezvoltați un echilibru mai bun îmbunătățiind funcționalitatea corpului. Ar trebui să executați acest exercițiu cât mai mult posibil și în fiecare variantă ca să profitați la maxim de acest antrenament esențial.

1. CRESC RATA METABOLICĂ

Ca rezultat, atunci când se practică zilnic, exercițiile de plank vor arde mai multe calorii decât alte exerciții abdominale tradiționale. Mușchii pe care îi tonifiați în acest exercițiu vă vor permite să ardeți mai multă energie, chiar dacă ați petrecut cea mai mare parte a zilei la birou. Dacă stați în plank timp de 1 minut în mod repetat pe parcursul zilei (de până la 10 ori), vă vor oferi o rată de metabolizare îmbunătățită și vă va asigura că rata metabolică rămâne ridicată pe tot parcursul zilei.

2. ÎMBUNĂTĂȚESC MUSCULATURA ABDOMINALĂ ȘI SĂNĂTATEA ORGANELOR

Acesta este unul dintre primele beneficii pentru sănătate ale exercițiilor. Muschii abdominali se tonifică iar acest lucru vă ajută chiar și la sănătate organelor interne. Atunci când contractăm abdomenului și il relaxăm se creează ca o pompă în jurul abdomenului ce intensifică vascularizația și nutriția țesuturilor din zona respectivă.

3. ÎMBUNĂTĂȚESC ECHILIBRUL

Dacă ați încercat vreodată să vă echilibrați pe un picior și nu ați reușit să faceți acest lucru mai mult de câteva secunde, un motiv pentru acest lucru sunt mușchii abdominali ce nu sunt suficient de puternici pentru a vă oferi echilibrul de care aveți nevoie. Echilibrul este esențial atât fizic cât și psihic, iar o bună cale de îmbunătății acest echilibru este printr-un exercițiu de tip plank.

4. ÎMBUNĂTĂȚESC SĂNĂTATEA MINTALĂ

Aproape fiecare exercițiu pe care îl efectuați nu numai că vă îmbunătățește sănătatea fizică, ci și sănătatea mintală. Efectuarea exercițiilor fizice vă îmbunătății increderea de sine vă va motiva și va elimina stresul. În cazul plank-ului  întărirea și întinderea ajuta la eliberarea mușchilor care au devenit rigizi. Eliberarea tensiunii și relaxarea ajută la detensionare.

5. ARZI CALORIILE ȘI ȚESUTUL ADIPOS

Plank-ul arde o cantitate mare de calorii. Plank-ul este un exercițiu pe care îl puteți face literalmente oriunde și oricând. Masa musculară câștigată vă va ajuta deasemenea la stimularea metabolismul. Fitness-ul dvs. general se va îmbunătăți în cel mai scurt timp.

6. ÎMBUNĂTĂȚESC FLEXIBILITATEA

Exercițiile de plank extind toate grupele musculare posterioare, de la umeri, mușchii paravertebrali până la mușchii membrelor inferioare biceps femural și gastrocnemieni. Schimbând poziția plank-ului puteți intinde și alte grupe musculare.

7. ÎMBUNĂTĂȚESC PERFORMANȚA ATLETICĂ

Testele de rezistență din poziția de plank sunt asociate cu performanțele atletice mărite și capacitatea de efort și rezistență musculară, fiind un indicator excelent al fitness-ului atleților de performanța, cât și al celor care nu practică un sport de performanță.

8. ÎMBUNĂTĂȚESC POSTURA

Plank-ul ajută mușchi necesari pentru a rămâne în poziție verticală și pentru a menține poziția corectă, incluzând spatele, pieptul, umărul și gâtul. Aceste exerciții sunt folosite atât ăn practica Yoga cât și în recuperare medicală pentru corectarea posturii corpului si alinierea corecta a coloanei vertebrale.

9. MARESC DEFINIREA MUSCULARĂ

Alaturi de abdomen, mușchii umerilor, pieptului, picioarelor și ai spatelui toți vor beneficia de acest exercițiu. Funcționalitatea este cea care oferă beneficii comune mai multe grupe musculare, ce ajută la întărirea și construirea musculaturii pentru a mări definirea mușchilor pe corp.

10. PREVIN ȘI COMBAT DURERILE DE SPATE

Pe masura ce musculatura CORE devine mai puternică, iar șansele de a te confrunta cu dureri de spate vor fi mult reduse. Plank-ul întărește și musculatura profundă ce ajută în susținerea coloanei vertebrale și în protejarea ei. De fapt, un spate puternic vă va permite să efectuați cu ușurință sarcini mai grele din viața de zi cu zi.

Cu toate beneficiile de mai sus, sper că v-am convins de eficiența incredibila a exercițiului de plank și cum poate beneficia sănătatea fizică și sănătatea mintală de el . Începeți să includeți acest exercițiu minunat în antrenament și o să vedeți diferența.

Nu uitați să le împărtășiți și cu prietenii!

Referințe

  1. Core exercises
  2. Lets Plank
  3. How to plank