Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
Nutriția optimă pentru femeia fit alex-stanciu.ro

Nutriția optimă pentru femeia fit alex-stanciu.ro

Nutriția optimă pentru femeia fit

Femeile sunt meticuloase

În orice domeniu inclusiv când vine vorba de fitness.

Au îmbrăcăminte specială pentru fiecare tip de fitness pe care îl practică. Asta demonstrează profesionalismul lor și disciplina lor fină. Dar pentru toate aceste lucruri este nevoie de timp, de mult timp pentru că femeile în general au multe alte lucruri pe care le fac cu pasiune în calitatea de iubită, soție sau mamă. Din această cauză ne-am gândit să dăm o mână de ajutor femeilor cu câteva sfaturi de nutriție pentru îmbunătățirea condiției fizice.

Din fericire, când vine vorba de nutriție sportivă, cele mai multe recomandări și sugestii se bazează pe greutatea corporală, compoziția și parametri de antrenament ( durată / timp / intensitate ) care funcționează pentru ambele sexe. Chiar și cu încercarea de a crea sfaturi egale pentru toți, există anumite domenii ale nutriției sportive care sunt unice pentru nevoile unei femei.

Nu vă obsedați de aportul caloric!

Femeile care sunt supuse unui stres mare sunt mai expuse riscului de a mânca dezordonat, ceea ce poate duce la o sănătate mentală deficitară și la un corp subnutrit.

Nu vă obsedați de aportul de calorii!

În schimb, concentrați-vă asupra calității caloriilor și al micronutriențiilor.

Consumă grăsimi sănătoase!

Grăsimile sănătoase sunt ideale pentru producerea de hormoni și pentru echilibrul hormonal. Consumul de avocado, măsline, migdale, te va ajuta la dezvoltarea musculaturii dar și la o stare de echilibru emoțional.

Nu te menaja în timpul exercițiilor!

Testosteronul promovează tonusul muscular și estrogenul favorizează stocarea grăsimilor. Femeile ar putea avea nevoie să muncească mult pentru a construi mușchi din această cauză și nu ar trebui să se ferească de a face exerciții la o intensitate mare.

Atenție la cofeină!

Femeile metabolizează mult mai lent cafeina, ceea ce înseamnă că substanța are nevoie de mai mult timp pentru a se activa și astfel va rămâne în sistemul tău mai mult timp. În caz că nu puteți renunța la cafea asigurați-vă să o consumați dimineața pentru a evita să vă puneți somnul în pericol.

Mai mulți carbohidrați!

Când ne referim la carbohidrați, ne referim la fructe, legume și cereale în starea lor naturală. Studiile demonstrează că un consum mare de carbohidrați din fructe și legume, imită restricția calorică si are aceleși beneficii anti-aging.

Fierul este important!

Fierul este un nutrient critic ce ajută celulele roșii la transportarea oxigenului în mușchii care lucrează. Din cauza pierderilor de sânge menstrual ar fi indicat să consumați cât mai multe alimente bogate în fier precum spirulina, salata verde, spanacul și pătrunjelul.

Nutriția optimă pentru femeia fit alex-stanciu.ro

Atenție la schimbare!

Hormonii femeilor sunt, foarte sensibili și susceptibili la modificări ale stresului, antrenamentului și aportului nutrițional. Atunci când începeți un nou plan de antrenament sau regim alimentar, vă recomandă să începeți lent pentru a nu perturba puternic echilibrul hormonal.

Atenție la perioadă!

Nevoile de nutrienți depind foarte mult de perioadele ciclului lunar și perioadele de viață (gravidă, alăptare, menopauză etc.). Este foarte important să vă reevaluați dieta, antrenamentul de fitness și obiectivele atunci când intrați într-o perioadă nouă.

Atenție la postul intermitent!

În timp ce femeile pot beneficia de post intermitent la fel de bine ca și bărbații, hormonii feminini sunt prea sensibili la înfometare pentru a face față posturilor extinse. Dacă doriți să experimentați postul intermitent, începeți cu o durată scură de 12 până la 16 ore și creșteți ușor pe parcurs numărul de ore.
 
Femeile de la orice nivel de activitate au nevoie să beneficieze de o atenție suplimentară asupra alimentației lor. Toate femeile ar trebui să își controleze regulat echilibrul hormonal și aportul de nutrienți pentru a se asigura de o sănătate optimă. Lucrând unul la unul cu un nutriționist vă va ajuta să vă asigurați că regimul și stilul de viață sunt la un nivel optim pentru a promova sănătatea și performanța.

Referinte
Active Fitness