Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
Lipsa exercițiilor fizice în timpul sarcinii predispun copilul la obezitate

Lipsa exercițiilor fizice în timpul sarcinii predispun copilul la obezitate

  • Cercetările anterioare au recomandat exercițiile fizice în timpul sarcinii pentru a reduce riscurile în timpul nașterii și după naștere pentru femeile obeze; date mai recente arată că bebelușii născuți din mame care au făcut exerciții fizice în timpul sarcinii au avut un procent mai mare de grăsime brună, făcându-i mai puțin predispuși la obezitate.
  • Grăsimea albă este stocată ca energie și pentru secreția de hormoni, iar grăsime brună generează caldură și este esențială în combaterea obezității. 
  • Zeci de ani de cercetare au dus la concluzia că exercițiul fizic în timpul sarcinii este sigur pentru mamă și copil, ajută la combaterea durerii în timpul travaliului și la naștere și îmbunătățește capacitatea mamei de a satisface cerințele unui copil în creștere.
  • Este posibil să vă puteți mări procentul de țesut adipos brun prin exerciții moderate până la intensitate ridicată și obținerea unui somn de opt ore de calitate.

În timpul sarcinii, o femeie este responsabilă atât pentru propria sănătate, cât și pentru sănătatea copilului ei nenăscut. Studiile multiple au demonstrat că sănătatea copilului în creștere este dependentă nu numai de partea genetică, ci și de mediul în care se dezvoltă. Uneori modificările mici din timpul sarcinii pot avea un efect profund asupra vieții după naștere. De exemplu, într-un studiu care urmărește genele la peste 21.500 de persoane, cercetătorii au descoperit că genele care nu au fost transmise copiilor au avut un efect major asupra educației și sănătății.

Exercițiul fizic în timpul sarcinii poate reduce riscul copilului dumneavoastră de a dezvolta obezitate

Cercetarea actuală se bazează pe studii din trecut care evaluează efectele exercițiilor fizice în timpul sarcinii pentru a preveni diabetul gestațional și pentru a îmbunătăți rezultatele la femeile supraponderale și obeze în timpul sarcinii.

Studiul a fost prezentat la reuniunea anuală la Societatea Americană de Fiziologie. Oamenii de știință recomandă femeilor, indiferent dacă sunt sau nu în prezent obeze sau au diabet zaharat, să-și înceapă programul de exerciții fizice regulat în timpul sarcinii, de acest lucru beneficieză sănătatea metabolică a copilului.

Exercițiile fizice în timpul sarcinii sunt foarte importante și sigure

Deși există schimbări fiziologice și psihologice considerabile în timpul sarcinii, care au tendința de a promova comportamente sedentare, lipsa activității este asociată cu un risc crescut de hipertensiune arterială, creșterea în greutate, diabet gestațional și un risc pe termen lung pentru obezitate și boli cardiovasculare. Unul dintre motivele pentru care femeile pot întâmpina dificultăți în efectuarea de exerciții fizice este creșterea oboselii, greață și complicații pe care le pot avea în timpul sarcinii. Unele dintre primele studii privind relația dintre activitatea fizică și rezultatele îmbunătățite ale nașterii au fost publicate la începutul secolului XX.

Cum creștem procentul de țesut adipos brun

Datorită îmbunătățirii tehnologiei, cercetătorii sunt mai în măsură să localizeze și să studieze grăsimea brună, îmbunătățind abilitatea dumneavoastră de a stimula grăsimea brună și de a crește procentul ei. Cercetările au determinat deja mai multe moduri în care vă puteți îmbunătăți abilitatea de a genera și de a utiliza energie prin termogeneza grăsimilor brune, prin următoarele metode naturale:

Temperatura 

Expunerea la temperaturi scăzute vă poate ajuta să ardeți grăsimea corporală, să creșteți biogeneza mitocondrială și să creșteți producția de norepinefrină în creier. Interesant este că temperatura rece vă ajută să gândiți mai clar și să efectuați mai bine sarcinile.

Exercițiul fizic 

În 2012, oamenii de știință de la Harvard au făcut un experiment pe șobolani și au descoperit că un hormon necunoscut anterior, irisin, a fost creat în mușchii în timpul exercițiilor fizice și a declanșat un proces de transformare a grăsimii albe în brun. Oamenii de știință au întrebat dacă acest hormon ar putea avea un efect asupra celulelor umane, de asemenea.

Somnul

Este puternic influențat de hormonul melatonină, iar studiile arată că melatonina are și un efect asupra modului în care corpul dumneavoastră utilizează grăsime brună.

Într-un studiu publicat în Journal of Pineal Research, au arătat că șobolanii cu niveluri mai ridicate de melatonină au avut un procent mai mare de țesut adipos brun și arderi mai mari de calorii. Fără a schimba aportul sau programul de exerciții, melatonina părea să contribuie la scăderea nivelurilor de obezitate.

Pentru viitoarele mame recomandăm următoarele accesoriile din magazinele Decathlon:

1. Bandă elastică

2. Minge Lestată Pilates

3. Kettlebell

4. Rulou de Masaj Foam

 

Referințe

1. American Journal of Obstretics&Gynecology

2. Harvard Health Publishing

3. Journal of Pineal Research

4. WebMD

5. ScienceDaily