Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
Inactivitatea este mai nocivă decât obezitatea

Inactivitatea este mai nocivă decât obezitatea

 

Inactivitatea este mai nocivă decât obezitatea !!!

Chiar dacă nu ești supraponderal, trebuie să te miști.

Un nou studiu din Jurnalul American de Nutritie Clinică a constatat că inactivitatea creează efecte negative asupra sănătății în toată lumea.

De fapt, cercetătorii din spatele studiului au declarat că a fi inactiv ar putea fi de două ori mai periculos pentru sănătate decât o greutate excesivă.

Cercetătorii au estimat că eradicarea inactivității fizice în populație ar reduce numărul de decese de două ori mai mult decât în cazul în care obezitatea ar fi eradicată.

Pentru a profita de beneficiile fitness-ului, înțelepciunea convențională este de părere că exercițiile cu o intensitate moderată sau mare pentru cel puțin 150 de minute pe săptămână sunt ideale pentru a reducerea inactivității. Dar dacă credeți că atingerea acestui obiectiv este la fel de realistă ca escaladarea celui mai înalt munte, nu disperați. “Una dintre lucrurile bune este că atunci când începeți de la nimic, chiar și puțină mișcare ajuta”, spune Rick Henriksen, MD, medic de familie la Universitatea din Utah School of Medicine explică faptul că activitatea afectează modul în care corpul dumneavoastră funcționează și cum utilizează glucoză ca sursă de energie pentru alimentarea acelor mușchi care nu sunt provocați în mod regulat.

O plimbare va avea beneficii destul de rapide pentru cineva care este sedentar iar modul în care se va simți, și cum  va funcționa organismul după mișcare, va atrage persoana respectivă să repete această activitate motrică pentru a resimți din nou efectele benefice.

Ca să enumerăm câteva din efectele benefice ale mersului ar fi:

  • buna dispoziție
  • combaterea depresiei
  • stimularea masei osoase
  • stimulare sistemului limfatic
  • detoxifierea organismului
  • + multe alte beneficii pentru sănătate

Exercițiile fizice nu ar trebui tratate doar ca o țintă pentru pierderea în greutate, ele au și un rol terapeutic general ce ajută atât în prevenirea afecțiunilor cât și în combaterea lor iar aici ne referim în special la kinetoterapie.

Exercițiile fizice sau mișcarea în general este un scop în sine.

Pentru a avea un stil de viață activ și sănătos trebuie să te regăsești în ceea ce îți face plăcere să faci, iar aici ne referim la tipul de mișcare. Fie că este vorba de fitness, yoga sau doar o simplă plimbare în parc sau chiar un sport de echipă, oricare dintre acestea, vă vor aduce beneficii sănătății dvs.

În acest fel vă veți crește calitatea vieții și vă veți putea bucura de asta alături de cei dragi.

Referințe

  1. The American Journal of Clinical Nutrition