Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
Îmbunătățește rezultatele copilului tău la școală prin exerciții fizice

Îmbunătățește rezultatele copilului tău la școală prin exerciții fizice

 

Îmbunătățește rezultatele copilului tău la școală prin exerciții fizice

Copiii care sunt într-o formă fizică bună

Învață și păstrează informații noi mai eficient decât copiii care nu sunt într-o formă fizică bună, demonstrează un nou studiu.

Un studiu reprezentativ, prezentat în mai la Colegiul American de Medicină Sportivă, a constatat că elevii din clasa a IV-a și a V-a care au alergat și s-au antrenat pentru cel puțin 10 minute înainte de un test la matematică au reușit să obțină o notă mai mare decât copiii care nu s-au angrenat în niciun fel de efort înainte de examen.

Într-un studiu la scară largă, publicat în august în Jurnalul de Pediatrie, pe aproximativ 12.000 de elevi de la școală Nebraska, cercetătorii au analizat condiția fizică a fiecărui copil, măsurate printr-un test de alergare, indice de masă corporală și realizările academice la engleză și matematică. O condiție fizică bună a îmbunătățit notele si rezultatele copiilor. Foarte interesant este faptul că dimensiunea corpului nu a avut aproape niciun rol. Studenții care erau supraponderali, dar relativ aveau dezvoltată capacitatea de efort, au avut scoruri de test mai mari decât copiii mai slabi și mai puțin antrenați.

Până în prezent, însă, nici un studiu nu a examinat în mod specific cum și în ce moduri poate afecta capacitatea fizică rezultatele bune ale copiilor la școală. Așadar, cercetătorii de la Universitatea din Illinois, au recrutat un grup de băieți și fete de 9 și 10 ani, testându-le nivelul de fitness aerob pe o bandă de alergare. Au fost selectați 24 de elevi cu o condiție fizică bună și 24 de elevi cu o condiție fizică mai slabă. Aceștia au fost invitați în laboratorul de fiziologie pentru a efectua exerciții de învățare și memorare.

Studiile anterioare asupra stilurilor de învățare ale copiilor au arătat că majoritatea învață mai ușor dacă li se pun întrebări din materialul studiat în timp ce învață din el. De fapt, acest lucru îi ajută să memoreze și să își amintească mai ușor. Învățarea directă fără întrebări sau recapitulare este mai rigidă însă majoritate copiilor așa studiază.

În acest caz, cercetătorii au ales să folosească ambele abordări ale învățării, oferind voluntarilor tineri iPad-uri pe care au fost încărcate mai multe hărți cu terenuri imaginare. Hărțile au fost delimitate în regiuni, fiecare având un nume din patru litere. În timpul unei sesiuni de învățare, copiilor li s-au arătat aceste nume timp de șase secunde.

Numele a apărut apoi pe hartă în poziția lor corectă de șase ori în plus, în timp ce copiii priveau și încercau să le memoreze. Această formă de învățare este prin recapitulare.

Într-o sesiune de învățare separată, s-a incercat învățarea directă fără a repeta poziția pe harta de șase ori a regiunilor respective.

O zi mai târziu, toți copiii s-au întors la laborator și li s-a cerut să eticheteze corect regiunile hărților.

Rezultate

Publicate în PLoS One, au arătat că performanțe copiilor au fost similare atunci când li s-a cerut să-și amintească numele regiunii ce a fost recapitulată de șase ori.

Dar, când au testat tipul de învățare mai dificil – memorarea fără recapitulare – copiii care aveau o condiție fizică mai bună au depășit în mod semnificativ grupul cu o condiție fizică precară, cu aproximativ 40% din denumirile regiunilor, în comparație cu 25% pentru copiii cu o condiție fizică mai slabă.

Constatare

Această constatare sugerează că un nivel ridicat de fitness are cel mai mare impact în situațiile dificile cu care copiii se confruntă intelectual. Cu cât este mai dificil să învețe un copil cu atât mai mult are nevoie de a-și dezvolta nivelul de fitness.

Desigur, acest studiu nu s-a concentrat în mod special pe tipul de exercițiu ci pe fitness-ul fizic general la copiii mici. Acest studiu întărește subtil importanța programelor de activitate fizică în școli.

Dacă copiii trebuie își dezvoltă nivelul de fitness acest lucru le amplifică capacitatea de a învăța, a declarat co-autorul Charles Hillman, profesor de kineziologie la Universitatea din Illinois și coleg la Institutul Beckman pentru Știință și Tehnologie Avansată al universității. Ar trebui să se angajeze în „cel puțin o oră pe zi” de activitate fizică viguroasă.

Sau așa cum el și co-autorii săi notează cu ușurință în studiu: „Reducerea sau eliminarea educației fizice în școli, nu este cea mai bună modalitate de a asigura succesul educațional în rândul tinerilor noștri.

Referințe

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23465408