Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
Antrenament exploziv esențial pentru sportivi – Alex Stanciu

Antrenament exploziv esențial pentru sportivi – Alex Stanciu

 

Antrenament exploziv esențial pentru sportivii de performanță

Exercițiile de forță explozivă

Sunt adesea folosite de sportivi care trebuie să genereze o explozie rapidă de efort maxim, cum ar fi mișcările necesare în atletism, fotbal, box, handbal, baschet și chiar în ciclism. Tipurile de exerciții folosite pentru a construi această forță rapidă și explozivă sunt mișcările care necesită o putere maximă sau aproape de puterea maximă într-o perioadă scurtă de timp.

Antrenamentul de forță

Exercițiile sau antrenamentul de forță exploziv este o modalitate de a crește puterea și viteza de reacție. Scopul antrenamentului de forță exploziv este de a muta foarte rapid greutăți mari inclusiv greutatea corpului.

Dar pentru a ajunge la acest punct în siguranță, fără a risca accidentarea, este important să începeți cu greutăți ușoare și mișcări controlate lent. După câteva săptămâni de antrenament constant greutatea ridicată și viteza la care este ridicată vor crește.

Exercițiile explozive mai sunt adesea denumite mișcări pliometrice sau balistice.

Beneficiile exercițiilor explozive

Cercetarea susține ideea că exercițiile explozive, construiesc puterea atletică, dar fac o treabă mai bună atunci când sunt combinate cu alte tipuri de exerciții. Cercetările sugerează că, pentru a maximiza puterea și viteza de mișcare, o combinație de exerciții grele și ușoare explozive oferă rezultate superioare orcărui stil de antrenament.

Dovada

Dovezi suplimentare sugerează că, pentru a maximiza puterea sau viteza de mișcare, prima fază ar trebui să se concentreze pe creșterea forței maximale și construirea unei baze solide.

Un program de antrenament de 12 săptămâni conceput pentru a crește puterea și viteza se axează în primele cinci săptămâni  pe rezistență. Apoi următoarele șase săptămâni ar consta într-o combinație de exerciții fizice explozive grele și de forță, iar săptămâna finală ar fi dedicată mișcărilor pentru forța explozivă.

Exerciții de forță explozivă

Exercițiile standard explozive utilizează greutăți mari pentru exerciții de bază precum genuflexiuni, îndreptări, împins la piept. Un alt tip de exerciții ce poate dezvolta forță explozivă și în același timp se îmbină excelent cu exercițiile standard cu greutăți ar fi flotările cu săritură, fandarile cu săritură sau chiar genuflexiunile cu săritură, toate aceste exerciții folosind doar greutatea corpului însă spre deosebire de cele standard nu vor construi masă musculară mare și din această cauza este bine să îmbinăm antrenamentele eficient.

Forța explozivă dacă nu este antrenată constant crește riscul de accidentare

Dacă evoluați rapid și forța explozivă crește ar fi indicat să vă ascultați corpul pentru semnele de avertizare cu privire la accidentare. Din cauza dorinței de a crește constant greutatea este posibil ca într-un anumit timp corpul să nu fie pregătit și să se producă o accidentare nedorită. Acest lucru se poate evita prin efectuarea exercițiilor fizice și explozive în mod regulat.

Concluzia

Concluzia pentru exercițiile de forță explozive este că acestea pot îmbunătăți performanța fizică în mai multe ramuri sportive și pot reduce riscul de accidentare a sportivului în timpul activităților care implică mișcări explozive de forță, viteză și putere cu accelerare rapidă cu o singură condiție, ca acestea să fie practicate constant în antrenament.

Referințe

  1. Explosive Strength Training