Alex Stanciu

Alex STANCIU logo white shadow
5 vitamine și minerale care îți măresc rata metabolică

5 vitamine și minerale care îți măresc rata metabolică

 

5 VITAMINE CARE ÎȚI MĂRESC RATA METABOLICĂ

Metabolismul reprezintă totalitatea transformărilor biochimice și energetice care au loc în țesuturile organismului viu.

Metabolismul este un proces complex, ce implică schimburi de materii și energii și care include două procese opuse, catabolism și anabolism.

Foarte mulți factori influențează metabolismul inclusiv vitaminele și mineralele ingerate.

Un metabolism mai rapid arde caloriile mai rapid decât unul mai lent, ceea ce face mai puțin probabil ca o persoană să-și pună în greutate. Metabolismul unei persoane în mod natural încetinește odată cu îmbătrânirea.

Unele vitamine și minerale pot ajuta la menținerea eficientă a metabolismului. Atât suplimentele pot ajuta cât și alimentele integrale ca sursă de vitamine și minerale.

Am creat un top de 5 vitamine pentru menținerea și stimularea funcțiilor organismului, inclusiv metabolismul și pentru sprijinirea greutății ideale.

1. Vitaminele B

O varietate de vitamine B sunt importante pentru metabolism.
Vitaminele B joacă roluri esențiale în metabolismul energetic în organism. Vitaminele B includ:

B-12
biotină
acid folic
B-6
acid pantotenic sau B-5
niacin sau B-3
riboflavina sau B-2
tiamină sau B-1

Deficiența în unul dintre vitaminele B poate afecta alte vitamine B, care pot perturba metabolismul unei
persoane.

B-12 este esențial pentru metabolismul proteinelor și grăsimilor. Are nevoie de B-6 și B-9 (acid folic) să
funcționeze corect.

B-6 ajută de asemenea metabolizarea proteinelor.

B-1 (tiamina) ajută organismul să metabolizeze grăsimile, proteinele și carbohidrații.

Abilitatea de a procesa grăsimi, proteine ​​și carbohidrați este esențială. Un metabolism sănătos asigură faptul că organismul folosește aceste substanțe nutritive pentru energie, în loc să le stocheze ca grăsime.

Oamenii trebuie să mănânce în mod regulat alimente care conțin vitamine B pentru a-și satisface nevoile zilnice.

Opțiunile bune ale alimentelor care conțin vitamine B includ:

  • Cereale integrale
  • Drojdia de bere
  • Nucile și semințele
  • Produsele animale
  • Legumele

2. Vitamina D

Două studii au analizat vitamina D și greutatea la femeile și copii. Ambele au descoperit că participanții cu cel mai mare procent de grasime au avut și cele mai mici niveluri de vitamina D, decât cei cu mai puțină grăsime.

Cercetătorii nu sunt siguri în prezent dacă un nivel scăzut de vitamina D contribuie la obezitate sau invers. Regimul alimentar, controlul zahărului din sânge și timpul petrecut în aer liber pot juca un rol foarte important în controlul greutății unei persoane.

Cercetările sugerează că vitamina D poate ajuta la controlul zahărului din sânge și la îmbunătățirea rezistenței la insulină la persoanele cu diabet zaharat.

Spre deosebire de alte vitamine esentiale, oamenii pot primi vitamina D din lumina soarelui. Expunerea în siguranță la soare este cea mai rapidă modalitate de a completa vitamina D. Este important ca regimul alimentar să fie bogat în grăsimi sănătoase.

Alimentele care conțin vitamina D includ:

  • Gălbenușul
  • Somonul, macrou și sardinele
  • Uleiul de ficat de cod
  • Ficat de vită
  • Ciupercile

Dacă o persoană este supraponderală, suplimentele de vitamine nu pot îmbunătăți greutatea. Pierderea în greutate trebuie să provină și de modificările stilului de viață.

Cu toate acestea, un studiu din 2016 a constatat că femeile aflate în postmenopauză cu diabet zaharat tip 2, consumând iaurt fortificat cu vitamina D, au îmbunătățit nivelul zahărului din sânge și au redus inflamația. De asemenea, au avut o dimensiune redusă a taliei.

Un studiu mai vechi a constatat că administrarea de vitamină D a redus riscul creșterii în greutate la femeile aflate în postmenopauză.

Oamenii trebuie să-și verifice nivelurile de vitamină D anual și să discute cu medicul despre suplimente dacă nivelul lor rămâne scăzut.

3. Calciu

În urma celor de mai sus, cercetările emergente sugerează că calciul poate fi vital pentru un metabolism sănătos și controlul glicemiei, precum și a oaselor sănătoase.

Unele studii din 2010 sugerează că un consum mai mare de calciu combinat cu vitamina D poate ajuta la scăderea în greutate.

Un studiu mai vechi din 2007 a constatat că o dietă bogată în lapte a dus la scăderea în greutate a persoanelor cu diabet de tip 2.

Cu toate acestea, este nevoie de studii mai recente pentru a determina dacă aceasta este o strategie eficientă de pierdere în greutate.

În timp ce suplimentele de calciu sunt disponibile, este mai bine ca oamenii să obțină mai întâi suficient calciu din surse alimentare.

Alimentele bogate în calciu sunt:

  • Lapte
  • Semințele de susan
  • Legumele cu frunze verzi
  • Migdalele

4. Fier

Corpul are nevoie de fier pentru creșterea, dezvoltarea și menținerea metabolismului sănătos. De asemenea, fierul este vital pentru funcționarea corectă a celulelor și pentru crearea unor hormoni.

Fierul este esențial pentru transportul oxigenului în celulele roșii din sânge. Celulele roșii din sânge transportă oxigen la mușchii și țesuturile din organism.

Dacă o persoană are niveluri scăzute de fier, este posibil ca acestea să nu trimită suficient oxigen mușchilor. Mușchii cu un nivel scăzut de oxigen nu pot arde grăsimea pentru combustibil, așa cum ar trebui. Fierul scăzut, de asemenea, interferează cu metabolismul optim în organism.

Sursele de fier includ:

  • Carne
  • Leguminoase
  • Orez brun
  • Nuci
  • Legume cu frunze verde închis
  • Tofu și Soia

Deși fierul este vital, este toxic atunci când este consumat în doze mari. Oamenii ar trebui, prin urmare,
să verifice nivelurile de fier din organism să vadă dacă au un deficit de fier înainte de a lua suplimente.

5. Magneziu

Fără magneziu, reacțiile chimice care produc energie în organism nu se pot întâmpla. Această dependență înseamnă că magneziul este esențial pentru metabolism și producerea de energie.

Magneziul este disponibil într-o mare varietate de alimente, inclusiv:

  • Legume verzi
  • Nuci și semințe
  • Leguminoase
  • Spanac
  • Banane
  • Somon și halibut
  • Cereale integrale
  • Cartofi
5 vitamine și minerale care îți măresc rata metabolică
5 vitamine și minerale care îți măresc rata metabolică

Utilizarea acestor vitamine și minerale nu va îmbunătăți neapărat metabolismul. Cu toate acestea, acestea vor contribui la asigurarea unei alimentații adecvate și la corectarea deficiențelor, ceea ce poate ajuta la prevenirea obezității și bolilor cronice dar și în menținerea unui metabolism sănătos.

Cel mai sigur mod de a consuma mai multe vitamine și minerale care măresc metabolismul este consumul unei alimentații sănătoase, echilibrate, care este variată și nutritivă, însă când acest lucru nu este posibil se poate apela și la suplimente.

Referinte

Medical News Today